P.P.S. 저번부터 포토샵으로 제가 찍은 게임 사진들을 깔끔하게 다듬고 있는데, 어떤지?
수정사항
<a 스냅샷 리뷰> 그런데 빠진게 너무 많음.
다음 스냅샷에 바로 나올 가능성:
높음 <-- 반영됨 -- 계획됨 -- 가능함 --> 낮음
?. 서바이벌Survival 관련 추가
Dinnerbone: After I'm finished with the Great Inventory Rewrite of 2014, I'm going to take a look at some "adventury" survival features we have planned.
Nathan Adams: 2014년 인벤토리 대수정 뒤, 저희가 계획했던 "모험적인adventury" 서바이벌 특징들을 볼 겁니다.
?. 블록모델BlockModel 포맷 개선
enderman: So if I wanted to make rails 3D, I wouldn't be able to say what parts of the rail texture to use? How will textures for 3d blocks work?
TheMogMiner: Sure you would, you would just have a whole bunch of planes that span a 1x1 area in both their UVs and positions, with the fifth item in their UV definition specified as "down" (since that's the default face used for texture requests with things like rails). Eventually the whole "down" / "north" / etc. bit will be removed from the UV definition and you'll just specify an actual texture resource to use, but we're not there yet.
enderman<몹이 아니라 닉네임입니다>: 그래서 만약 제가 레일을 3D로 만들고 싶다면, 레일 텍스쳐의 어떤 부분을 쓸 지 알 수 없다는 건가요? 3D 블록용 텍스쳐는 어떻게 작동할 건가요?
TheMogMiner: 물론 텍스쳐의 일부분을 사용할 수 있습니다. 1*1짜리 UV와 위치를 가진 수많은 판들을 만들고 "uv"의 5번째 값에 "down"이라고 쓰면 됩니다("down"이 레일같은 것들의 텍스쳐에 쓰이는 기본 텍스쳐 요청). 나중에는 "down"/"north"같은 것들이 없어지고 그냥 실제 텍스쳐 자원만 정해주면 될 겁니다만, 아직 저희는 거기까지 나가지 못했습니다.
CatzHoek: What does the directional attribute mean for uvs?
TheMogMiner: The facing passed to the getTexture() call on the Block. Will eventually go away in favor of explicit texture references.
CatzHoek: uv에서 방향속성은 뭘 하는 건가요?
Ryan Holtz: 블록에 getTexture() 처리하는 방향입니다. 명시적 텍스쳐 참조 방식 덕에 곧 사라질 겁니다.
<영어도 어렵고 번역도 어렵고 한국어로 바꿔도 어렵다>
?. 스킨을 저장, 오프라인 플레이Play Offline 시에도 스킨을 볼 수 있게 함
Dinnerbone: Today I'll take a break from the inventory rewrite to finish new skin caching system on the client. Possibly let you have your skin offline!
Nathan Adams: 오늘은 인벤토리 작성은 좀 쉬고 클라이언트를 위한 스킨 저장 시스템을 마무리할 겁니다. 아마 오프라인에서도 당신의 스킨을 볼 수 있을 겁니다!
?. 사망 메시지Death Message를 숨기는 게임규칙/gamerule 추가
Dinnerbone: I'd rather give you a game rule to hide death messages than hide the chat. How would you undo it if you can't open chat? ;)
Nathan Adams: 전 채팅을 숨기는 것보다는 사망 메시지를 숨기는 게임규칙이 더 좋은 것 같군요. 채팅을 열 수 없다면 어떻게 되돌릴건가요? ;)
?. 주민과 거래시 경험치를 주지 않도록 하는 NBT 태그 추가
TitaniumTurtle: I'm hoping to see a "TradeEXP: 0/1" NBT tag for custom spawned villagers soon. Would be immensely helpful for map makers.