※ 무의미하게 같은 내용을 반복하는 글을 줄이기 위해 내용을 추가할 때도 같은 글을 수정해서 작성합니다.


Thanks to redstonehelper



원래는 Aipo.TXT 소식을 전해야겠지만, 어떠한 진전도 없었기에 마크 소식이나 번역합니다.




01. OpenGL 2.0 지원


Bailey60_: What would you love to make/see in Minecraft?

TheMogMiner: OpenGL 2 support, because migrating away from fixed-function makes adding OpenGL 3.x and 4.x support that much easier.

Bailey60_: How far away do you think that is?

TheMogMiner: It's pretty much the only thing I'm going to be working on for 1.9, but I have no idea if I'll get it done in time.


Bailey60: 마인크래프트에 뭐가 나오면 좋겠나요?
Ryan Holtz: OpenGL 2 지원, 왜냐하면 Fixed-Function이 없으면 OpenGL 3.x와 4.x 지원이 더 쉬워지니까요.
Bailey60: 얼마나 걸릴 것 같나요?
Ryan Holtz: 그게 제가 1.9에서 하는 유일한 겁니다. 하지만 제가 제시간에 해낼지는 모르겠습니다.


OpenGL 2.0에서 Fixed-Function이 GLSL로 대체되었습니다. (위키백과)
네, GLSL이요.



MC_News_Germany: Could you please give a spoiler about 1.9

TheMogMiner: Planning on switching to using shaders. No more fixed-function OpenGL. Performance boost and extensibility, good times.


Minecraft News [Ger]: 1.9에 대해 스포일러를 해주실 수 있나요

Ryan Holtz: 셰이더를 사용할 계획입니다. 더이상 Fixed-Function을 쓰지 않고. 성능 개선과 확장 가능성. 좋은 시간이죠.




02. GUI 프레임워크


Pahimar: The one thing I am *hating* to code right now is GUI stuff. Textboxs and scroll bars are ugly as hell.

VicNightfall: It really needs a proper gui framework... Isn't that something in 1.8 too?

Pahimar: Supposedly. It was one of the first things @TheMogMiner added in 1.8 but it will be a few months before Forge is ready

TheMogMiner: No, I backburnered it until 1.9 because rendering UI elements in a unified way is a lot easier with shaders.

Pahimar: 지금 제가 코딩하는 게 *싫은* 부분은 GUI입니다. 텍스트박스랑 스크롤바가 정말 끔찍합니다.
Vic: 제대로된 GUI 프레임워크가 정말 필요합니다... 이건 1.8에 계획됬던 게 아니었는지?
Pahimar: 원래는 @TheMogMiner가 1.8에 넣겠다고 처음 말한 것중 하나입니다. 하지만 Forge가 준비되고도 몇 달은 더 걸리겠지요
Ryan Holtz: 아뇨, 전 그걸 1.9로 미뤄두었습니다. 왜냐하면 셰이더를 쓰면 UI 요소를 렌더링하는게 훨씬 쉬워지거든요.


※ Pahimar: Equivalent Exchange 2/3 모드 제작자.




03. 구름 렌더링 코드 재작성


TheAkaiyoGaming: You might want to check out the cloud rendering code. It costs me about 20-30fps which is a lot for a bunch of white boxes?

TheMogMiner: The cloud rendering code is fricking atrocious and is #1 on my 1.9 hit-list. Until now there was not much to be done.


Akaiyo: 구름 렌더링 코드를 한번 점검해보세요. 하얀 박스들밖에 없는데 제 컴퓨터에서는 20-30FPS 정도를 잡아먹는데요.

Ryan Holtz: 구름 렌더링 코드는 정말 지독하고 제 1.9 정리대상 목표의 제 1순위입니다. 지금까지는 거의 아무것도 된 게 없었죠.




04. 애니메이션/독립체Entity 모델 변경 가능


TheMogMiner: <전략> Animation and entity models are planned for 1.9. Not sure about model changes via NBT.

Ryan Holtz: 애니메이션과 독립체 모델은 1.9에 계획되어 있습니다. NBT 태그에 따라 아이템 모델 변경에 대해서는 확신할 수 없습니다.





Posted by Metnias
,